Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Frontální výzkum

Považujte mě za snílka, ale já věřím, že se každý člověk chová racionálně, a to včetně pitomců. Jsem zvídavý typ, a tak jsem se rozhodl zjistit, jaké že rácio se to skrývá v těch, co se na mě tlačí ve frontách u pokladen.

Výzkum jsem samozřejmě zahájil teoretickým studiem, aby byly jeho výsledky vědecké. Za tímto účelem jsem v knihovně zapůjčil vítěze literární soutěže o knihu, která rozplakala nejvíce svých čtenářů, totiž Pokročilé statistické metody, část druhá. Zanedlouho mi ovšem bylo jasné, že pro opravdu spolehlivý, statisticky průkazný vědecký výzkum není v republice dostatek lidí, takže jsem ustoupil a určil jediného přímého účastníka, a to sebe.

Stanovil jsem několik hypotéz a začal je postupně ověřovat ve vybraných supermarketech, ovšem kromě Alberta, protože tolik volného času jsem nenašel.

První hypotéza zněla, že urychlené zaplnění pásu a blízký kontakt s kolegy ve frontě urychluje odbavení u pokladny. Při několika náhodných nákupech jsem se tedy řídil stejným scénářem. Vytlačil jsem vždy osobu přede mnou tak, aby se pokud možno co nejvíce přiblížila k člověku před sebou a sám se na ni nalepil. Kombinoval jsem různé taktiky s vozíkem, košíkem i prosté nalepení se na záda nicnetušícího spoluvýzkumníka, až jsem viděl póry na jeho krku. Zboží jsem vždy naskládal na pás a rukou jej přitom ještě nahrnul dopředu, aby na něj pokladní dobře viděla. Tajně u toho pořizoval časový záznam a také po očku sledoval pokladní.

Nebudu zastírat, že mě výsledek zklamal, protože jsem na tuto variantu dost sázel. Doba odbavení se nijak nezměnila a pokladní nereagovala rychlejší prací. Jediným výsledkem bylo, že jsem se dostal do několika hádek a do jednoho z obchodů jsem už nesměl.

Dobře. Druhá hypotéza byla, že tak činí ti, co si špatně naplánovali nákup, a tak se pokoušejí vybalancovat konzervy pro psa naskládané do výšky hlavy podložené kelímkem rajčat a špagetami a co nejrychleji to vše umístit na pás. Zkusil jsem tedy těmto nešťastníkům pomáhat. Zboží jsem jim bral a dával do vlastního vozíku, abych jim ho pomohl dovézt k pokladně. Reakce byly obecně o dost divočejší, než u první hypotézy. Dočkal jsem se nadávek, průplesku a dokonce i obvinění z krádeže, což mi přišlo zvlášť zajímavé, protože zboží ještě nebylo zaplacené. Po zralé úvaze jsem testování této hypotézy ukončil před posledním pokusem, který měl proběhnout ráno v první den platnosti letáku.

Zbývala třetí hypotéza. Představa, že by nakonec mohla být platná, skoro rozněžnila moje srdce výzkumníka i člověka. Předpokládala totiž, že lidé se na ostatní ve frontách tlačí kvůli té prosté, základní, venkoncem lidské potřebě kontaktu s bližním. Prostě že jim chybí objetí. Ověřit tuto hypotézu mělo být snadné. Až na jednu výjimku ovšem reagovali respondenti rychle a negativně, například kopancem, jak čtu ve svých poznámkách. Na policii jsem pak marně argumentoval vědou a můj výzkum v podstatě skončil. Ta jediná pozitivní reakce od staršího, ovšem velice dobře pěstěného muže, byla - jak se později ukázalo - vedená trochu jinými úmysly.

Teď nakupuji spíše přes internet, dokud se situace neuklidní a dokud nepřijdu s nějakým dalším nápadem. Nepřestávám věřit, že pravý důvod jednou najdu.

Autor: Jakub Špičák | středa 9.9.2020 20:15 | karma článku: 9,75 | přečteno: 255x
  • Další články autora

Jakub Špičák

Trable s láskou

Možná se nudil nebo chtěl vidět, co to udělá, zvědav ač vševědoucí. Tak rozlil lásku, která se teď plíží jako jedovatý plyn a všude se dostane, do každé domácnosti, škvíry i do oblečení. Všechno je jí nasáklé.

30.3.2023 v 20:03 | Karma: 5,94 | Přečteno: 150x | Diskuse| Poezie a próza

Jakub Špičák

Na pivo do kavárny aneb Muži, kteří milují nářadí

Původně to byla hospoda, ale pak ji musel majitel zavřít a prodat. Byla totiž příliš jednoúčelová. Jako dříve masny nebo třeba pošty, na kterých šlo o dopisy a balíčky a vonělo to tam razítkovou barvou.

12.3.2023 v 21:57 | Karma: 6,67 | Přečteno: 305x | Diskuse| Poezie a próza

Jakub Špičák

Po stopách otců

Přišel s tím brácha. Jeho synovi bylo pět, mým pět a sedm a prý začněme z nich dělat chlapy. Tedy utrhněme je konečně maminkám od prsů a vyražme s nimi do lůna přírody a vstříc dobrodružství.

24.7.2021 v 14:55 | Karma: 16,14 | Přečteno: 534x | Diskuse| Osobní

Jakub Špičák

Čtyři Hanky, díl 4.

Toto je kopie záznamů z blogu dvanáctiletého kluka. Jeho obvyklý život a obvyklé starosti už definitivně zmizí.

25.10.2020 v 9:14 | Karma: 10,39 | Přečteno: 239x | Diskuse| Poezie a próza

Jakub Špičák

Čtyři Hanky, díl 3.

Toto je kopie záznamů z blogu dvanáctiletého kluka. Jeho obvyklý život a obvyklé starosti se postupně hodně vzdálí těm původním.

24.10.2020 v 8:40 | Karma: 9,46 | Přečteno: 255x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Ruský útok poškodil hotel v Mykolajivu. Cherson znovu zasáhly drony

28. dubna 2024  10:18,  aktualizováno  11:25

Sledujeme online Ruský dronový útok v noci na neděli těžce poškodil hotel v jihoukrajinském městě Mykolajivu. Na...

Železniční koridor mezi Ostravou a Slovenskem stojí, vlak tam srazil člověka

28. dubna 2024  10:46,  aktualizováno  11:19

Nehoda zastavila v neděli dopoledne dopravu na hlavním železničním koridoru mezi Ostravou a...

V Ostravě se střetl motorkář s dvěma vozidly, jeden člověk zemřel

28. dubna 2024  11:15

V Ostravě na ulici Rudné poblíž křižovatky s ulicí Vratimovskou se střetl motorkář s dvěma vozidly....

Počasí v Česku ovlivní saharský prach, vytvoří oblačnost. Stoupá i riziko požárů

28. dubna 2024  7:47,  aktualizováno  10:32

Počasí v Česku v neděli opět ovlivní saharský prach. Vytvoří oblačnost, se kterou nepočítaly...

  • Počet článků 20
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 427x
Kdysi jsem psal, pak se udál život a nedávno jsem se k psaní vrátil. Píšu krátké povídky a texty o věcech, které mě zajímají. A myslím, že když se na cokoliv podíváte dost zblízka, je to vždycky zajímavé.

Seznam rubrik